1. _ is a person who is against another person in a game.
2. He told us _ our strength for the next day’s tournament.
3. Mr. Dickinson is the best _. His students have won many sports competitions.
4. He is my _. We are the members of the same team.
5. All kinds of physical activities deserve a positive _.
6. Sports always _ human character.
7. _ is an official who controls a sports game and makes sure that players do not break the rules.
8. _ is a fair or generous behaviour of the participants when they are playing a sport or game.
Тест №4 Перенос информации.
Цель: Измерение уровня сформированности навыков чтения с полным охватом содержания текста, повышение интереса к изучению английского языка и выполнению тестов.
Инструкция: Read the text and draw the playground.
Содержание.
Baseball is America's most popular sport. In a baseball game there are two teams of nine players. Players must hit a ball with a bat and then run around four bases. A player who goes around all the bases scores a run for his team. The team that finishes with more runs wins the game.
Тест №5 Подбор пар.
Цель: Контроль уровня знания изученных лексических единиц, развитие аналитического мышления.
Инструкция: Match the word and its description.
Содержание:
To be aggressive |
To be able to continue doing something for a long time without getting tired |
To be competitive |
To behave in an angry way |
To be dedicated |
To have courage to do something difficult than other people |
To have guts |
To try very hard to be more successful than other people |
To have stamina |
To work very hard at what one does |
Тест №6 Редактирование.
Цель: Контроль уровня усвоения лексического и грамматического материала и уровня сформированности орфографических навыков, развитие внимания.
Инструкция: Correct the mistakes in the text. There is only ONE mistake in EACH line.
Содержание:
Deer Polly, How is the things going on? I know that you are busy with your studying. I am also as busy as a bee this days. Lots of homework, you know… But I usually have an active rest. I try take the advantages of good weather and go jogging in the park every morning. Today after half the hour run I feel fine. A little exercises each day helps me keep fit. Do you go in for sports, Polly? Would you like to joins any sports club? Written to me soon. Sincerely your’s, Ann |
Dear |
Тест №7 С-тест
Цель: Контроль уровня сформнрованностн орфографических навыков, измерение степени владения изученными лексическими единицами.
Инструкция: Fill in the first parts of the words.
Содержание:
There are two types of 1) _rcise: anaerobic and aerobic. Football and squash are anaerobic 2) _rcises. In anaerobic 3) _rcise, you move 4) _denly and 5) _ickly. They make your 6) _scles stronger but they don’t 7) _elp your heart very much. 8) _mming and running are aerobic 9) _rcises. In aerobic exercises, you move all the 10) _ime and breathe more 11) _ygen. The 12) _ygen goes into your 13) _lood and then to your heart 14) _ich works hard sending your blood around your 15) _ody. Aerobic 16) _rcises make your heart 17) _ronger.
Тест №8 Множественный клоуз-тест
Цель: Измерение уровня сформированности навыков правильного употребления лексических единиц в контексте, развитие чувства языка.
Инструкция: Fill in the gaps one of the given words. Not all the words can be used.
Содержание:
slowly, short, well, hard, quickly, ugly, carefully, loudly, big.
1. Paul rides his bike very . One day he’ll have an accident.
2. You have to train if you want to win the competition.
3. Rita plays tennis . One day she’ll be a champion.
4. The children were talking . The coach asked them to be quiet.
5. Bill was very tired after his training and he walked home .
6. You have made a lot of mistakes. You must listen to me .
Тест №9 Перестановка в логическом порядке.
Цель: Контроль уровня сформированности навыков чтения с полным охватом содержания прочитанного, развитие аналитического мышления.
Инструкция: Read the parts of the text and put them in order.
Содержание:
A. He has always scoring moments in the football matches.
Информация по теме:
Виды аудиовизуальных и технических средств, используемых в обучении
школьников младших классов
Изучение особенностей использования ИКТ при обучении школьников должно включать знакомство с разными аспектами проникновения информационных технологий в сферу общего среднего образования. В частности, необходимо детальное рассмотрение используемых в школьном образовании технических средств информат ...
Опыт изучения ценностных ориентаций школьников на примере учащихся 6 а
класса МОУ СОШ №1
Тема нашего исследования: ценностные ориентации учащихся. Цель исследования: изучить ценностно-мотивационную сферу учащихся. Для выявления ценностных ориентаций учащихся нами была использована методика «Ценностные ориентации» М. Рокича. Данная методика представляет собой тест личности, направленный ...
Характеристика основных составляющих культуры умственного труда
Культура умственного труда - это синтез качеств личности, которые в совокупности характеризуют личностное отношение к учебной деятельности, уровень её интеллектуальных, организационно-технических, гигиенических сторон, дающих возможность ученику качественно, рационально, с наименьшими затратами сил ...